שאלות נפוצות

האם ניתן להיעזר בתוכנית בריינספא בכל גיל? 
ניתן לפתח את היכולות הקוגניטיביות בכל גיל בתנאי שהאדם אינו סובל כבר מירידה קוגניטיבית המוגדרת כמחלה. האימון והלימוד מותאמים לגילאים השונים ומתבצעים בקבוצות. 

האם התוכנית מתאימה גם לצעירים בני פחות מ- 50? 
התוכנית מתאימה גם לאנשים צעירים יותר אך אנו מכוונים את עצמנו לגיל 50 + לאור המודעות הגוברת בגיל זה לירידה קוגניטיבית עתידית. זאת למעט תוכניות ייחודיות לצעירים כגון קורס קיץ. 

אם התוכנית מתאימה לאנשים בריאים מבחינה קוגניטיבית, כיצד אני יכול לדעת שאני בריא/ה מבחינה קוגניטיבית? 
אנו מציעים תהליך של הערכה קוגניטיבית האורך כשעה וכולל אבחון ממוחשב ובדיקה של נוירולוג על פי פרוטוקול שהוכן על ידי המנהל הרפואי של בריינספא. האבחון כולל בדיקה של זיכרון על סוגיו השונים, של קשב וריכוז כמו גם של גמישות הקשב ויכולת ביצועית. 

האם התוכנית שחלק גדול ממנה כולל אינטראקציה בקבוצה, מתאימה גם לאנשים ביישנים שאינם נוהגים לדבר בציבור? 
הרווח מאינטראקציה אינו רק בדיבור אלא גם בהקשבה. עם הזמן, באווירה תומכת ובלתי שיפוטית גם הביישנים שבמשתתפים תורמים באופן אקטיבי לאינטראקציה. לדוגמא תרגילי הזיכרון הניתנים לאימון בבית נבדקים בכתה באופן דיסקרטי כל משתתף רושם לעצמו את הפריטים שהצליח לדלות מזיכרונו. יש הקפדה גדולה למנוע תחרותיות בין המשתתפים. 

מקובל לחשוב שמגיל מסוים המוח אינו מתפתח עוד ולעומת זאת אנו מאבדים נוירונים. אם כך כיצד ניתן לפתח את הקוגניציה? 
אכן מסוף ההתבגרות האדם מאבד נוירונים, לעומת זאת הרזרבה המוחית העצומה מאפשרת המשך פיתוח של קשרים מוחיים חדשים, כך שלאבדן הנוירונים אין משמעות תפקודית קוגניטיבית

האם פתרון תשבצים או סודוקו לא מביאים לאותה תוצאה? 
פתרון תשבצים וסודוקו הן פעילויות מעוררות מבחינה קוגניטיבית וככאלה הן מבורכות. אלא שעם הזמן הן הופכות לשיגרה, האדם לומד להתמודד כמעט אוטומטית עם המשימות ועל כן הערך הקוגנטיבי ילך וירד. הפעילות בבריינספא מבוססת על אימון ממוחשב שבהכנתו הוטמע ידע רחב ומעמיק במדעי הקוגניציה ועל סדנת אינטראקציה. באינטראקציה אמיתית לעולם לא ניתן להגיע לשגרה מחשבתית היות והזולת מעורר בכל פעם משהו בלתי צפוי. 

האם ניתן לרכוש את התוכנה ולהתאמן בבית? 
ניתן לרכוש את התוכנה ולהתאמן בבית, אלא שבכך מתבצע רק כשליש מהפעילות המתבצעת בבריינספא. לסדנת האינטראקציה על כל מרכיביה חשיבות גדולה מלאימון הן בזמן המוקדש לה והן בהיקף הנושאים והטכניקות. שימוש בתכנה בקבוצת בריינספא מאפשר למשתמש לרכוש ביטחון וידע הדרוש לשימוש בה. 

האם גורמים כגון בריאות גופנית חשובים במניעת נסיגה קוגניטיבית? 
הגורמים של הבריאות הגופנית חשובים ביותר, בעיקר בכל הקשור למערכת הקרדיו – וסקולארית, על כן מומלץ לקיים תזונה נכונה ופעילות גופנית. כמו כן תתבצע פעילות פסיכו- מוטורית במסגרת המכון. פעילות זאת אינה מחליפה פעילות גופנית מומלצת כגון הליכה אלא מתווספת עליה. 

האם התוכנית מתאימה גם לאנשים שהעברית אינה שגורה בפיהם? 
כן, בחלק מהמקומות אנו מקיימים גם סדנאות באנגלית ובצרפתית, בהתאם לדרישה. 

האם בבריינספא כמו בחדר כושר פיזי לאחר חודש הפסקה של אימון האפקט אובד לחלוטין? 
כמובן שלא, זאת משום שכל פיתוח קוגניטיבי מותיר אחריו כילים להמשך פיתוח עצמי, התהליכים הקוגניטיביים מורכבים ואטיים מהתהליכים הפיזיים ועל כן השיפור איטי יותר אך גם הפחת. מי שמסיים סדנה של בריינספא רוכש ארגז כלים באמצעותו יוכל להמשיך ולפתח את הקוגניציה שלו באופן עצמאי. מחקרים רבים שנעשו בתחום אימון זיכרון הראו כי גם שנתיים ואפילו 4 שנים לאחר האימון התוצאות של קבוצת הניסוי (זו שעברה אימון במסגרת סדנת זיכרון) היו גבוהים מקבוצת הביקורת באופן משמעותי. 

האם השיטה נחקרה באופן מדעי? 
שיטת בריינספא מבוססת על מחקרים רבים המראים כי שילוב בין אימון קוגניטיבי, אינטראקציה חברתית ואימון גופני מותאם מפחיתים באופן משמעותי את הסיכון לנסיגה קוגניטיבית. ( ראו ריכוז מחקרים באתר) השיטה עצמה מצויה בימים אלה בתהליך מחקר הלוקח זמן רב. בנתיים בוצע מחקר על אוכלוסיה של מבוגרים הסובלים מMCI התוצאות החלקיות מראות על עליה משמעותית בקשב ובמהירות תגובה, כמו גם בפרמטרים נוספים כהתמצאות מרחבית.
תוצאות נוספות מבוססות על עדויות של משתתפים המראות על שיפור משמעותי בתחומי הקשב, הריכוז הזיכרון, הביטחון העצמי ויכולת ההבעה.  

btn
השאירו פרטים וקבלו
24 שעות חינם
בתוכנה לאימון המוח!

btn

 
השאירו פרטים וקבלו 24 שעות התנסות חינם בתוכנה לאימון המוח!
שלח