שיפור הזיכרון

שיפור הזיכרון

הזיכרון הנו הבסיס לכל הפעילות הקוגניטיבית שלנו. הזיכרון איננו רק מאגר של נתונים יבשים. ללא זיכרון לא ניתן לבצע הסקה לוגית, ללא זיכרון לא ניתן לעבד מידע חדש, ללא זיכרון לא נשמרת הזהות העצמית.

הזיכרון לקוגניציה הנו כמחזור הדם למערכת הפיסיולוגית של הגוף. הזיכרון הוא החוט המקשר בין הפעולות המנטליות השונות והמאגד את הפעילות של חלקי המוח השונים. ועל כן שיפור זיכרון הנו כה חיוני. הזיכרון הנו חמקמק ולעיתים אף בוגדני, לעיתים אנו משוכנעים כי אנו זוכרים משהו אך ברגע שבו אנו זקוקים לפריט מידע זה ומנסים לשלוף אותו מתוך מאגר הזיכרונות שלנו אנו נכשלים. המידע פשוט עומד לנו על קצה הלשון, אך לא מצליח לצוף לשטח הפנים של התודעה. לעיתים ההיפך, אנו לא מודעים לכך שאנו זוכרים מידע מסוים שפתאום נשלף כאילו מבלי לשים לב.

המטפורה שרבים משתמשים בה בחשיבה על המוח הנה מטפורת המחשב, אלא שמטפורה זאת מטעה מאד בכל הנוגע לזיכרון. הזיכרון במחשב גדול ככל שיהיה מוגבל. אם למחשב המסוים 160 מגה בייט הרי לא ניתן יהיה להכניס לו 161 מגה בייט, לעומת זאת הזיכרון אינו מוגבל. ככל שהזיכרון גדול יותר כך קל יותר לקלוט ולשמור פרטי מידע חדשים נוספים. לו המוח היה כמו המחשב הרי שיפור זיכרון לא היה אפשרי, מחקרים רבים מראים כי אימון שנועד לשיפור זיכרון מצליח בצורה ניכרת בקרב בני אדם בריאים בכל הגילאים.

זיהוי הצורך לשיפור זיכרון

אנשים רבים חשים ירידה ביכולות הזיכרון בסביבות תקופת אמצע החיים. הסיבות לכך מגוונות, ודי אם ניקח בחשבון את המציאות מרובת הגירויים בה אנו חיים, ואת העובדה כי יצרנו מגוון אמצעים טכנולוגיים המהווים מנשאי זיכרון זמינים. (מחשב, מחשב כף יד, טלפון סלולרי, דיסק און קי ועוד)

עם העלייה בגיל המוח עובר תהליכי שינוי טבעיים העלולים לגרום לירידה משמעותית בזיכרון. הדרך להימנע מכך הנה באמצעות שימוש מוגבר בזיכרון, באמצעות אימון ומאמץ קוגניטיביממוקד ומכוון.

שיפור הזיכרון דרוש לשימור הזיכרון

הזיכרון, כמו כל יכולת אנושית, מתדלדל כאשר אין משתמשים בו. לפיכך יש צורך באימון ושיפור מתמיד של יכולות.

במסגרת סדנאות בריינספא נלמדות שיטות לשיפור הזיכרון, ומתבצע אימון מתמיד על בסיס שיטות אלה. התוצאות מדברות בעד עצמן: משתתפים אשר בתחילת הדרך זכרו בקושי 6 פריטי מידע מתוך רשימה של 10 פריטים זוכרים לאחר מספר חודשי אימון 28 מתוך 28.

הזיכרון מבוסס על 3 שלבים: תפישה, אחסון או קידוד ושליפה. אנו נתקלים בבעיה כאשר אנו מנסים לשלוף פריט מידע מהזיכרון, אך הבעיה כמובן נעוצה באחד משני השלבים הראשוניים. תפישה– יכולות התפישה יורדות עם הגיל.לעיתים בעיית זיכרון איננה אלא בעיית תפישה. אחסון – קידוד – הבעיה המרכזית בקושי לשלוף פריט מידע מהזיכרון נעוצה באופן האחסון שלו, איזה קוד נתנו לאותו פריט מידע כאשר קלטנו אותו. בסדנאות אנו לומדים מספר מגוון של שיטות קידוד ומתאמנים על ביצוע יעיל ומהיר שלהן. שליפה – גם כאשר לא התבצע תהליך קידוד נכון ומכוון ניתן להתאמן בשליפה. בסדנאות אנו עוסקים בחידוד הזיכרון הישן ובשליפת פרטים שונים. אימון בתפישה אך בעיקר אימון בשיטות קידוד יעילות, מסייעות מאד לשיפור הזיכרון. השליפה הנה פועל יוצא של שיפור זיכרון זה.

רוצים לדעת איך משפרים את הזיכרון בפעולות יום יומיות פשוטות? לחצו כאן   

btn
השאירו פרטים וקבלו
24 שעות חינם
בתוכנה לאימון המוח!

btn

 
השאירו פרטים וקבלו 24 שעות התנסות חינם בתוכנה לאימון המוח!
שלח