שיפור זיכרון בגיל מבוגר

 
אנשים רבים בגילאי 40 -50 מתלוננים שזיכרונם אינו כפי שהיה בעבר. 

תופעות כגון שכחה של שמות של אנשים, שכחה של כתובת אליה יש להגיע, של משימות שיש לבצע במהלך 
היום, נפוצות ביותר. בגיל צעיר אנו נוטים לייחס שכחה קלה זאת לבעיות קשב, למוסחות, אך בגיל מבוגר יותר 
התופעה מעוררת דאגה, היות ויש חשש שהתופעה תתגבר ותהפוך למכשלה של ממש.

מאידך בגיל המבוגר אנשים תוהים האם בכלל ניתן לשפר זיכרון, האם אין מדובר בכישור קוגניטיבי שניתן 
לפתח רק בקרב ילדים?

שכחה הנה טבעית ונורמאלית, הזיכרון והשכחה הולכים יד ביד, ולא משום שיש לפנות מקום ב"הארד דיסק" 
של המוח, היות וזה אינו מוגבל, כמות הזיכרון שניתן לאחסן במהלך חייו של אדם לעולם לא תעלה על היכלות 
המובנות של המוח, אלא משום שאת הקשב יש להפנות באופן ממוקד, ולכן פרטים חסרי חשיבות לא עוברים 
כלל את תהליך המעבר מהקליטה לאחסון בזיכרון ארוך טווח.

מאידך שכחה של פרטים החשובים לנו, שמות אנשים קרובים שחוסר היכולת לזכור את שמם יפגע ביחסים 
שלנו עמם, שכחה של משימות חשובות לבצוע, שכחה של קומקום על הגז, אלו תופעות שיש טעם להתאמץ 
להתגבר עליהן.

בהחלט ניתן לשפר זיכרון גם בקרב מבוגרים

המוח האנושי מאופיין ברמה גבוהה ביותר של גמישות, של פלסטיות, של יכולת רה-ארגון ולכן המשימות 
שנטיל עליו יעצבו את היכולות שלו בכל גיל. כמובן שהגמישות יורדת עם הגיל, ולכן כדאי להתחיל לטפל בכך 
באמצע החיים ולא רק בגיל הזיקנה.

כיצד משפרים זיכרון?

ראשית באמצעות שיפור הקשב והריכוז. שלב ראשון בזיכרון הוא התפיסה, הקליטה של הפרט אותו רוצים 
לזכור. תפיסה מותנת בקשב וריכוז

שנית אחסון – קידוד, הצבה של פרט הזיכרון במגירה המתאימה, יצירת הקשר שיאפשר שליפה מהירה.

למידה של טכניקות קידוד יעילות מאפשרת שיפור משמעותי בזכירה של אותם פריטים אותם אנו רוצים לזכור.

אנשים רבים מתלוננים שפרטים חסרי חשיבות אותם לא רוצים לזכור – זוכרים, ואילו פרטים חשובים שאותם 
רוצים לזכור- שוכחים.

למידה של טכניקות זיכרון ואימון בהן מאפשר העברה של השליטה לידנו. מאפשר לנו לזכור את שרוצים לזכור 
ולא לזכור (אם כי אין הבטחה לשכחה מלאה) של מה שלא רוצים לזכור.  

btn
השאירו פרטים וקבלו
24 שעות חינם
בתוכנה לאימון המוח!

btn

 
השאירו פרטים וקבלו 24 שעות התנסות חינם בתוכנה לאימון המוח!
שלח