בעיות זיכרון

 

כיצד מזהים בעיות זיכרון?  

הזיכרון שלנו אינו מושלם, ולעיתים גם אדם בריא עלול לשכוח מידע חשוב, או להתבלבל.
גורמים סביבתיים רבים הן בעת היווצרות הזיכרון והן בעת ניסיון השליפה, ישפיעו על מידת ההצלחה בשליפה (היזכרות).
לדוגמא: מצב רגשי הינו קטליזטור חזק לזיכרון, כאשר הוא חופף את המצב הרגשי שבו היינו בעת שהזיכרון נוצר.

בעיות זיכרון המתבטאות בקושי לזכור אירוע, או מידע, שנלמד בתנאים שונים או בעבר הרחוק, הן נחלת הכלל, ואינן מהוות תופעה פתולוגית. יותר מכך, האופן שבו עיבדנו את המידע, רמת הריכוז שלנו, וההקשר הנלמד, משפיעים גם הם. על כן, בעיות זיכרון אשר מופיעות כאשר תנאי הזיכרון אינם אופטימליים, אינן תסמין ראוי לאיבחון.

במידה ואתם מתקשים לזכור, וחושבים שאולי יש לכם בעיות זיכרון, ראשית רצוי לבחון האם אתם מנסים לזכור נכון. נסו להתאמן בטכניקות זיכרון, נתחו נכון את המידע שאתם לומדים, ושחזרו באופן מירבי את תנאי הזיכרון בעת הניסיון להיזכר. פעמים רבות יתברר כי אינכם סובלים מבעיה בזיכרון, אלא שהשימוש שלכם בזיכרון של עצמכם לא היה נכון. אולם, קיימות בהחלט מחלות ובעיות בריאותיות אשר יכולות להוביל לבעיות זיכרון מעבר לקושי אקוטי. אם אתם חווים ירידה בכישורי הזיכרון, קושי לזהות אנשים קרובים או חפצים מוכרים, כדאי לפנות לאבחון. מחלות הגורמות לתסמינים כגון בעיות זיכרון, לרוב מאובחנות תוך שיכלול היסטוריה משפחתית, היסטוריה רפואית אישית, ומבדקים. 

אם יש לי בעיות זיכרון, זה אומר שאני חולה?

התשובה לכך היא לא, אפילו אם מדובר בירידה בתפקוד הזיכרון שאינה מוסברת ברמה הנפשית והסביבתית. גורמים בריאותיים המעודדים התפתחות של בעיות זיכרון הם לאו דווקא פתולוגיים. הדוגמא הקלאסית לכך הינה התזונה, שמשפיעה באופן מובהק מאד על כישורים קוגניטיביים. דיאטה לקויה, כמו למשל מחסור בויטמין B12, יכולה לפגוע במוח, ולהתבטא בירידה קוגניטיבית. צריכת תרופות ממושכת, סמים, אלכוהול או סטרס יכולים גם הם להוביל לקשיים ובעיות בזיכרון. למרות כל זאת, אלצהיימר ומחלות נוספות הפוגעות בזיכרון, הן תופעה ששכיחותה עולה בגילאי הזיקנה, ולכן אם אתם מגלים פגיעה משמעותית בזיכרון ונמצאים בגילאי סיכון, מומלץ להיבדק. גילוי מקדים של בעיות זיכרון עוזר לעכב את התפתחותן ולשפר את איכות החיים. 

האם יש טיפול מונע המגן מפני בעיות זיכרון?
אין דרך להבטיח חסינות מפני בעיות זיכרון, אך ישנן דרכים למזער את סיכויי הופעתן. אורח חיים בריא, פעילות ספורטיבית ותזונה מלאה יעזרו לשמור על המוח שלכם בריא. בנוסף, המוח כמו כל איבר אחר זקוק לתרגול כדי להימנע מהתנוונות. פעילות קוגניטיבית ענפה והתמודדות עם אתגרים, תעזור בשימור יכולותיכם.
כמו כן, אימון מוחי נכון יאפשר לכם לשפר את הזיכרון שלכם גם מעבר לעיכוב התפתחותן של בעיות זיכרון.
צוות בריינספא מורכב ממומחים מנוסים בתחום הקוגניציה והזיכרון. אתם מוזמנים לעיין באתר ולקרוא על שיטת בריינספא, הבסיס המחקרי של השיטה והצוות שלנו. 


מעוניינים לשמוע עוד על אימון המוח, או אבחון קוגניטיבי? השאירו את הפרטים או צרו קשר בטלפון: 1-700-700-132.
 

btn
השאירו פרטים וקבלו
24 שעות חינם
בתוכנה לאימון המוח!

btn

 
השאירו פרטים וקבלו 24 שעות התנסות חינם בתוכנה לאימון המוח!
שלח