גיל הזהב

גיל הזהב מביא עימו את הזדקנות המוח יחד עם הזדקנות הגוף. תפיסה ציבורית נפוצה רואה בגיל הזהב אנשים המתאימים פחות לפעילות מוחית מאומצת, דוגמא לכך הינה הביקורת שהושמעה על הרכב ועדת טירקל בטענה כי חברי הועדה בגילאים מתקדמים מידי לישיבה ממושכת וקבלת החלטות צלולות. תפיסה זו הובילה בעבר לפנסיה מוקדמת והוצאת גיל הזהב מהסביבה היצרנית. צעירים רבים נוטים להמעיט ביכולות של מי שבעיניהם נמצא אחרי תקופת השיא שלו, לעיתים קרובות באופן לא מוצדק, שכן משרות רבות הדורשות מאמץ ויכולת מאויישות בהצלחה על ידי מי שנתפס בעיניהם כמבוגר מידי. 

אולם מחקרים עדכניים הראו כי הזדקנות המוח שונה מאד בקרב פרטים בגיל הזהב כתלות בפעילות שלהם, ובעצם מצאו כי הוצאה מהחיים הציבוריים והיצרניים מחמירה את מצבם. לעומת זאת, אלו שהשקיעו מאמץ על מנת לשמור על כושר תפקודי גבוה, נהנו משימור משמעותי של יכולותיהם גם בהגיעם לגיל הזהב. לכן בניגוד למקובל, לא רק שירידה בפעילות אינה מועילה, היא אף מזיקה. ממש כשם שהתעמלות מסייעת לשימור הבריאות בעוד אורח חיים מנוון מוביל למחלות. 

בני גיל הזהב המעוניינים לשמר את יכולותיהם ותפקודם, חשוב כי ימשיכו הן בעבודה עצמאית יצרנית והן בהשתתפות פעילה במסגרת המשפחתית. אינטרקציה חברתית ושמירה על קשר עם הסובבים מחזקת את המוח וכן משפרת את מצב הרוח והמוטיבציה להישאר פעילים. לעומת זאת, בידוד מבני המשפחה או מהחברים עלול לגרום לתחושת תסכול, חוסר אונים, חוסר מעש, ולהוביל לאורח חיים פסיבי. 

בתחום המקצועי חשוב לשמור על התעניינות בדברים חדשים, פעלתנות ויוזמה גם בגיל הזהב, ולא להזניח עשייה הדורשת מאמץ. מומלץ לאמן את המוח, תוך שילוב אתגרים שכליים עם שמירה על אורח חיים בריא ופעיל, על מנת לשמר את הזיכרון והיכולות הקוגניטיביות. לימוד של שפות חדשות, מיומנויות חדשות, או למידת מקצועות חדשים נזנחת לרוב בגיל הזהב. אולם תחומים אלו תורמים במיוחד לשימור היכולת, המרץ והבטחון העצמי. חשוב לזכור כי גם כאשר מגלים ירידה ביכולת הקוגניטיבית, אין מדובר בגזירה בלתי הפיכה. גישה חיובית ומוטיבציה יעזרו לשמר ולשפר את הכישורים בכל גיל. 

סדנאות בריינספא לגיל הזהב מאפשרות לשלב בין האלמנט החברתי ובין הצורך באימון מוחי. פעילות קבוצתית תאפשר לשמור גם על רמת אתגר גבוהה וגם על אינטרקציה עם האנשים, ותעזור בשיפור הביצועים והמוטיבציה. אם אתם מרגישים חוסר ביטחון ביכולות שלכם, חוששים מהגיל ולא רוצים להתנתק מהסביבה, אתם מוזמנים לקרוא עוד באתר כדי ללמוד כיצד לשמור על בריאות המוח. לכשתרצו לתרגל הלכה למעשה, נשמח לראותכם בסדנאות שלנו.   

btn
השאירו פרטים וקבלו
24 שעות חינם
בתוכנה לאימון המוח!

btn

 
השאירו פרטים וקבלו 24 שעות התנסות חינם בתוכנה לאימון המוח!
שלח